کاربرد تیغه برش کاغذ در تولید

دستگاه برش یکی از پر کاربردترین لوازم اداری و نوشت افزاری است. این دستگاه به طور کلی به دو صورت کاملا اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است. تیغه برش کاغذ نیز از اجزای اصلی این دستگاه به شمار می رود.

تیغه برش کاغذ در دستگاه برش تمام اتوماتیک
اجزای اصلی دستگاه برش اتومات تیغه برش کاغذ، خط کش، لیزر است. نحوه کارکرد این نوع دستگاه به این گونه است که تمامی این اجزا به صورت اتومات هستند و به غیر از برنامه ریزی الکتریکب دیگر نیازی به استفاده از دست نیست.

تیغه برش کاغذ در دستگاه نیمه اتوماتیک برش
در این مدل از دستگاه برش نیز تیغه برش کاغذ ، تنگ به صورت اتومات هستند ولی خط کش به وسیله دست هدایت می شود. کاربرد خط کش عقب و جلو کردن دسته کاغذ ها جهت تنظیم با تیغه برش کاغذ است.

هر دونوع دستگاه برش دارای چشمی خطر هستند که اغلب جهت امنیت و حفظ سلامتی اپراتور دستگاه تعبیه می شود. گیوتین نیز برای افرادی که نیاز به برشی سریع و آسان در حجم های بالا دارند ، توصیه می شود.

از دستگاه برش کاغذ در دفاتر اداری و فنی، شرکت ها،مدرسه ها و…. استفاده می شود.

کاربرد تیغه برش کاغذ در تولید کاغذ
تیغه برش کاغذ برای برشی آسان و قوی کاغذ طراحی شده و بدنه فلزی آن دوام و کیفیت محصول را ضمانت می کند. اغلب برش کاغذ به صورت اتومات انجام می شود. معمولا عرض برش ۴۶۰ میلی متر ،با بالاترین ضخامت برش ۵۰ میلی متر انجام می شود. هم چنین ظرفیت برش کاغذ بیش از ۴۰۰ کاغذ ۸۰ گرم و به ابعاد برشی ۴۶*۴۶ سانتی متر کار برد دارد. هر دو مدل دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با دارا بودن گیوتین برقی دستگاه های بسیار قوی و دقیق جهت برش کاغذ و هم چنین برش pvc می باشند. دستگاه برشی که برای برش پی وی سی نیز کارکرد داشته باشد دارای ارزش و خاصیت بسیار بالایی است. این نوع بیشتر برای چاپخانه ها، دفاتر فنی ، لوازم التحریر، عکاسی ها و …. کاربرد دارد.

تیغه برش کاغذ جهت برش مناسب کاغذ
کاغذ نیز مانند بسیار از محصولات و لوازم دیگر بایر توانایی برطرف کردن نیازهایی که از آن انتظار می رود را داشته باشد. به طور کلی یک کاغذ مناسب و استاندارد دارای ۳ ویژگی اصلی است.

۱_ویژگی های مواد سازنده کاغذ
این ویژگی های دربرگیرنده خصوصیات ظاهری کاغذ مانند مقاومت ، وزن ، چگالی، ابعاد و سایر مشخصات آن است.

هر کدام موارد ذکر شده دارای یک استاندارد مشخص شده ای هستند که در سر تا سر جهان در تولید کاغذ مورد سنجش قرار می گیرند. برای مثال در زمان تولید کاغذ A4وزن استاندارد تعیین شده برای آن ۸۰ گرم است.

۲_خصوصیات سطح کاغذ
از جمله مهم ترین مسائل دیگر در ارزیابی کاغذهای استاندارد ویژگی های سطح آن است. هدف از ویژگی های مناسب برای سطح کاغذ صاف و یکدست بودن آن است. چنان چه کاغذی دارای سطح یکنواختی نباشد جنس مرغوبی نیز نخواهد داشت. نوشن بر روی سطوح غیر یکنواخت سخت است.

تیغه برش کاغذ تاثیر بسیار زیادی در ایجاد سطح یکنواخت و صاف برای کاغذ ها دارد.

۳_خصوصیات بصری
از جمله ویژگی های دیگر کاغذ استاندارد رنگ، میزان شفافیت و مات و براق بودن کاغذ ها است. بر اساس این موارد نوع کاربری کاغذ تعیین می گردد. هم چنین میزان مقاومت کاغذ در برابر سوراخ شدن نیز حائز اهمیت است. برای مثال کاغذی مناسب است که در حد نرمال دارای مقاومت باشد یعنی به هنگام پانچ کردن نیز خیلی مقاوم یا غیر مقاوم نباشد.

پایداری کاغذ در برابر خم شدن
نمی توان میزان پایداری در برابر خم شدن کاغذ را بر اساس اعداد و مقیاس مشخص نمود . بلکه برای ارزیابی این ویژگی و تعیین آن باریکه ای از کاغذ را به دفعات مکرر به طرف داخل و خارج تا می کنند و بعد میزان آن در برار خم و تا شدن را نسبت می دهند. تمامی موارد بالا معیارهایی برای تشخیص کاغذ های مرغوب و نامرغوب به شمار می روند.

امید است با استفاده از ماشین آلات و ابزارهای برش با کیفیت همانند تیغه برش کاغذ و دستگاه های برش کاغذهایی با کیفیت و ویژگی های استاندارد تولید شود.